söndag 29 januari 2012

tillbaka till kylan.. :D

IMORGON ÅKER JAG HEM TILL SVEALAND!! :)
det känns verkligen galet.. och kul! 
Har så mycket att se fram emot så jag har faktiskt (tro det eller ej) 
längtat!

Kan knappt tro att det nu typ gått 2 månader sen jag flög från Sverige!
det är skrämmande galet vad tiden går fort fastän man inte gör nåt om dagarna.. för det är faktiskt vad jag har gjort, knappt nånting! 
Skäms på mig :P 
Bara slappat i princip såpass läge..inte likt mig! 
;) hihi!

Igår flög alltså Madde hem och jag och Jamila till Lanzarote :)
Vi spenderade hela förmiddagen på ett kafé där Jamila snabbt däckade efter en heldag + natt av festande! Kan säga att både Madde och Jamila var ganska borta efter mindre än en timmes sömn den natten så ja, jag lät henne ligga där i soffan ;) 
Senare efter att ha checkat in på hotellet vi skulle bo i var det dax för käk. 
Stötte på två killar som höll på att öppna en pizzeria och efter att ha snackat en stund bjöd dom med oss till en annan restaurang då dom båda också tänkt äta. Dock hade dom lite kvar att göra med restaurangen och bad oss vänta i 20 min. 
1 timme och 40 min senare sitter vi äntligen (AShungriga) på ett ställe som var både skabbit och hade tråkig mat.. så gissa om jag och Jamila blev besvikna.. 
Visade sig att det var DYRT också !!
Fan!
Inte kul med såna tråkiga överraskningar .. 
:(


Idag har vi då spenderat dan med William på Lanzarote! Väldigt trevligt! :D 
Först gick vi ombord på AIDA

och visade Jamila runt
En av Jamilas alla bilder på båten :)
Spännande att detta dansgolvet kan se så olika ut!
Här var min version :P

















efter det hyrde vi en "Cabrera"bil
och åkte söder ut!






Till Playa Blanca :)

En riktigt mysig hamnstad faktiskt! 
Eller vi gick bara runt lite precis vid hamnen men det var mysigt!
Vi började med att leta upp ett ställe vi kunde äta på då jag och Jamila inte ätit en ordentlig frukost.
Efter lite letande hittade vi ett billigt ställe med massa olika rätter att välja bland + gratis wifi vilket ju alltid är ett plus ;)
Jag beställde en sallad som jag och William skulle dela medan Jamila inte kunde bestämma sig så efter att vi fått in salladen började vi äta lite smått.. 
..tills William gjorde en äcklig upptäckt. 
Där på ett av hans salladsblad hittade vi en levande bladlus och ett hårstrå! Blä! 
Samtidigt hade Jamila gått in för att beställa och när hon kom tillbaka gick jag in för att be om en ny sallad. Men, när jag pratade med snubben trodde han inte på mig fastän jag visade den!
Den levde ju t.o.m!! 
Han började pilla på salladsbladet och sa irriterat att där visst inte fanns nåt kryp. 
Jag pekade på den och upprepade återigen att den visst fanns. 
Och efter att ha tagit krypet mellan sina fingrar och "känt" (och mosat den) envisades han att det inte alls var nåt kryp.
Jag blev så irriterad och vi var så missnöjda över servicen och maten att vi bara gick.
Idiot gubbe!






Därefter hittade vi en kinarestaurang och åt bästa kinamaten på länge i strålande solsken! 
och efter det en hel del glass!
yummy! :)








Nöjda och belåtna körde vi vidare och stannade på ett ställe där man kunde rida på kameler :) 
och denna gången var det Jamila som aldrig hade ridit på en kamel så vi bestämde oss för att åka med på en safari mellan vulkanerna!



Jamila tar täten såklart ;)






Dock blev detta äventyr lite väl kort.. :/
Trist att det alltid ska bli så..man blir lovad mer än vad man får..
men men..alla människor kan inte vara godhjärtade.. :P




På flyget hemåt såg vi AIDA som precis hade lämnat Arrecife :)



Nej nu MÅSTE jag verkligen upp och packa det sista!
Imorgon bär det av!! 
På riktigt :)
Yey!


❤ ❤ ❤ ❤ ❤ 

2 kommentarer:

  1. Slapppppp kamelsafari =p ser ju nastan bekvamt ut1 ;)

    SvaraRadera
  2. Asså fy fan vad jag saknar Gran Canaria :/ helt sjukt! Kan nt stanna kvar i Sverige jag tror inte jag är menad för aatt bo här!!

    SvaraRadera