tisdag 10 januari 2012

Paradisdagarna :)

Lanzarote trippen blev hur mysig som helst!
Hade lite otur i början med bussar som inte alls gick fastän jag trodde det så jag fick ta taxi till flygplatsen vilket kostade mig ca 40€.. och det sög det ju! Men annars gick det väldigt bra!





Fick träffa min Willi iallafall och det var ju det viktigaste!

Vi hyrde en bil och körde runt på denna spännande vulkanö. Riktigt coolt! Fick inte jättebra intryck av Lanzarote när jag var där sist men nu har jag helt ändrat uppfattning :)





Först besökte vi en kaktusträdgård (sjukt vad det finns många olika konstiga arter ! :P)











Vissa hade ju en
väldigt rolig form
om man säger så ;)





Sen bar det av mot:








Cueva de los Verdes!









Hade läst på internet om denna enorma grottan! 
7 km lång är den och bildades för 3000-4500 år sedan under ett utbrott av vulkanen Monte Corona. 
Såg lite bilder och tänkte att dit måste vi åka och så blev det :)

Ingången :)








Här
är
vi
påväg 
ner 
i
 mörkret...



























Sjukaste platsen i hela grottan!


Det första man såg var ett stort och djupt hål man kunde titta ner i men.... 





det var bara en spegelbild! 


Där låg en liten liten sjö med en spegelblank yta som bara var ca 20 cm djup!

Guiden bad en i gruppen kasta en sten i vattnet och då såg man det klart och tydligt.


Sjukaste synvillan ever!  









Efter ca 45 min ser vi 
solljuset igen :)











Kan verkligen rekommendera att  åka hit om man är i Lanzarote!
8 € för vuxna & 4 € för barn mellan 7-12 år
Öppettiderna är 10 - 18 (sista turen kl 17)

Utgången..
SJUKT BALLT!

Sen åkte vi mest runt på ön och kollade på landskapet. 
Var påväg till ett naturreservat men när vi kom dit var det såklart inte gratis och så insåg vi att vi inte hade speciellt mycket tid kvar..
William var nämligen tvungen att vara tillbaka på båten en speciell tid så vi åkte tillbaka :)




Väl framme vid båten fick jag sen skjuts in till stan av en snäll busschafför :) helt gratis! 
Sjukt gött! Nu slapp jag gå den långa långa vägen dit :) 
Det var en pratglad (stor) man som inte kunde engelska så där fick 
jag verkligen en utmaning med min dåliga spanska! 
Haha! 
Sjukt rolig var han iallafall och konversationen gick ändå relativt bra. 
Och precis innan han släppte av mig gav han mig sitt nummer och försökte 
få mig att hitta en svensk kvinna till honom :P
Lilla vännen...
Det var nästan lite synd om honom tyckte jag..


Denna dan hann jag på nåt konstigt vis läsa ut 
andra boken av Marianne Fredriksson också:
EVAS BOK              :)
också väldigt speciell och bra 

Nu återstår bara sista boken!  
yey!


Igår kom då William hit och hälsade på :D
Väldigt mysigt! Och med sig hade han en STOR bukett med rosor! Har aldrig i hela mitt liv fått en sån fin bukett!


Tack fina goa underbara du! ❤





Denna dagen spenderade vi ute i "Saharaöknen" :P

Riktigt nice!








.. och varmt!



































Tack baby för 2 supermysiga dagar!
❤ ❤ ❤



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar