fredag 20 januari 2012

Inte alls som jag tänkt..

Lanzaroteresan gick bra och allt var bra tills morgonen jag skulle träffa William..

Gick upp extra tidigt gjorde mig fin och begav mig till hamnen för att vara på plats och se när Aida anlände :) trodde först att båten var tidig då jag i mörkret såg en stor kryssning lägga till vid piren men såg sen när jag var närmre att det var ett annat kryssningsfartyg från Norge.
4 km senare stod jag längst ut på piren med bultande hjärta! 
Det blåste en hel del och kallt var det och efter en stund fick jag också sällskap av bl.a. några poliser och vad jag förstod, "hamnchefen".




.. och tillslut, vid 8.30, kom hon! 




blev helt upprymd och glad över att jag snart skulle få gå ombord och träffa min Willi! 
Shit alltså!




Dock blev det aldrig så... !
På grund av vädret bestämde kaptenen sig för att inte lägga till på Lanzarote utan åka direkt till Las Palmas!! Han vågade visst inte efter det som hänt i Italien!
Trodde först att "hamnchefen" skämtade när han sa det till mig men såg sen att det han sagt stämde (fick det även bekräftat av William över telefon) båten som hade cirkulerat en stund satte kurs ut mot havet igen och försvann sakta men säkert... !!!!!
Folket försvann och där satt jag
längst ute på piren, stelfrusen och helt ensam..
Det som inte fick hända hände liksom :(
Hur kunde det bli så?!

Och vadå "vågade inte"? 
Såå dåligt väder var det ju inte och den norska kryssningen la ju till utan några problem alls!

Blev så himla arg, besviken och ledsen..nu hade jag flugit till Lanzarote och spenderat en natt där helt i onödan! Och dessutom gick inte mitt flyg tillbaka förrän kl 17!!
Vad skulle jag göra nu liksom?!


Skypade med William så fort jag kommit tillbaka till hotellet jag övernattat på för att se över situationen.
Vi bestämde att jag skulle åka till flygplatsen och se om jag på nåt sätt kunde få byta tid.
Så..jag tog bussen dit, gick direkt till Binter Canarias informationsdisk (flygbolaget jag skulle resa med) och sa att jag hade en biljett till ett flyg senare på kvällen men att jag verkligen var tvungen att åka tidigare!
Det visade sig att det inte gick att "ändra" min redan köpta biljett och att nästa flyg skulle lyfta om 40 min!! Nästa skulle inte gå förrän 14.30.

Shit! Nu gällde det att handla snabbt! 
Jag sa till dom att "I really have to take that flight!", köpte en ny flygbiljett (som surt nog inte var speciellt billig), fick sen stå i check-inkön för att få mitt boardingpass (i samma kö som för dom som skulle checka-in bagage!) Hallå liksom!!
Tiden gick och jag blev mer och mer stressad!
Men tillslut satt jag på ett flyg tillbaka iallafall.
12.00 lyfte jag och 40 min senare var jag tillbaka på Gran Canaria!
(Det kändes precis som på  film :P)

Kan säga att ca 1 timma efter att Aida bestämt
sig för att åka vidare såg det ut såhär på Lanzarote.
Strålande sol,  vindstilla  och  knappt ett moln på himlen !






Tänk om dom bara
 kunnat vänta lite till!!












Dock blev resten av tiden hur bra som helst iallafall!
Träffade syrran och Madde på flygplatsen också, dom hade ganska nyss landat och jag kunde guida dom till Las Palmas, åkte sen hem en snabbis för att hämta och lämna lite grejer och sen var även jag påväg till Las Palmas och till William som nu kommit fram!

Vi tog in på hotell den natten och dan efter spenderade vi hela dan på stranden tillsammans med Jamila och Madde! :) väldigt väldigt trevligt!
Härligt att allt löste sig så bra tillslut!





Här hoppar vi hage :)

Fick improvisera lite eftersom vi inte hittade några stenar :P

Men flippisar gick ju lika bra!







 Lite utmaningar bjöds det även på :)

Haha! Och värstinghoppet stod Jamila för ;)
And the winner of the jump paddock was....
(trumvirvel)
William!! 
(visslingar och jubel!)


Tack alla fina för en underbar dag!



Fick dock skippa Garbos i onsdags vilket ju var tråkigt :( 
hoppas ni hade kul goingar!
Det tvivlar jag inte på :D


Nu är det filmmys här på Plaza del Castillo :)

1 kommentar:

  1. Fantastiska bilder!!! Saknar dig redan och hoppas vi kan ses lite längre i snar framtid! Jag åker den 26 Mars till skåne och stannar en vecka sen åker jag den 31 Mars till Mallorca och jobbar där i 6 månader! Hoppas du har det super duper bra i fjällen! Puss puss fina <3 <3 <3

    SvaraRadera